eSocialul saracului

Proiect strategic privind derularea prog…

Proiect strategic privind derularea programelor de formare profesională continuă în domeniul medico-social

Asociația pentru Dezvoltare și Promovare Socio-Economică, CATALACTICA în parteneriat cu Societatea Națională de Cruce Roșie din România si cu sprijinul Crucii Rosii Filialei Maramures au implementat în perioada 24 aprilie 2014 – 23 octombrie 2015 proiectul strategic “PRO-SANATATE – Creșterea accesul... Citeste...

ePolitica saracului

97 DE ANI DE LA UNIREA BASARABIEI CU ROM…

97 DE ANI DE LA UNIREA BASARABIEI CU ROMÂNIA

Conform Tratatului de la București din anul 1812, dintre Rusia și Turcia, partea dintre Prut și Nistru a principatului Moldovei a intrat în componența Rusiei până în anul 1918, cu excepția perioadei 1856-1877.  Unirea Basarabiei cu România votată la data de 27 martie/9 aprilie 1918 de către Sfatul Ț... Citeste...

Biserica si modernitatea

Sunt voci care sustin ca Biserica Ortodoxa este invechita, ca ar trebui sa devina mai activa si sa tina pasul cu cultura vremii.

Trebuie sa marturisim ca orice cultura are si aspecte pozitive. Insa, a cere Bisericii sa se modernizeze, implica anumite aspecte care intra in contradictie fundamentala cu voia lui Dumnezeu.

Pentru a ne da seama de consecintele si riscurile modernitatii pentru viata Bisericii si cea a omului contemporan, vom pune in evidenta trei mutatii principale, pe care modernismul le-a introdus in cultura contemporana.                                                         

In primul rand, modernitatea l-a facut pe om se simta autonom in fata Divinitatii. In aceasta conceptie antropocentrista, omul se realizeaza prin el insusi, fara ajutorul lui Dumnezeu.

In al doilea rand, modernitatea a eliminat religia din viata sociala si de a transformat societatea intr-un domeniu rezervat, cu precadere, preocuparilor de ordin economic.

In al treilea rand, modernitatea a separat omul de natura inconjuratoare si l-a transformat in stapanul absolut al naturii.

Adunarea generala a Consiliului Ecumenic al Bisericilor de la Canberra (1990), considera ca modernismul si secularizarea sunt rezultatul unei fatale erori teologice, care a confundat transcendenta lui Dumnezeu cu  absenta sa din creatie.
                                                                                  
In lumea sistemelor panteiste, fie religioase, fie filosofice - dintre care unele supravietuiesc pana azi -, nu se vorbeste nici de creatia lumii, nici de eshatologia ei, fiindca lumea este tot atat de vesnica ca si Divinitatea, cu care se confunda.

Istoria lumii are caracter circular si este dominata de mitul vesnicei reintoarceri, care ridica obstacole de netrecut in calea progresului uman. In conceptia panteista, omul era destinat sa se scufunde si sa se depersonalizeze in masa anonima sau colectivista a "Marelui Tot".

Lucrurile se prezinta cu totul altfel in crestinism, fiindca Hristos a schimbat sensul istoriei si destinul omenirii. Prin  intreaga  Sa  opera  de  rascumparare,   prin intrupare, jertfa, inviere, inaltare, Hristos a transformat istoria ciclica a lumii in istorie liniara.

Lumea si omul nu mai sunt destinati sa se scufunde in realitatea impersonala a "Marelui Tot", ci sa isi afle implinirea ei ultima, ca cer nou si pamant  nou, dupa invierea mortilor  si judecata universala, la sfarsitul veacurilor, in comuniunea desavarsita si personala a Sfintei Treimi.
 
Daca Biserica s-ar moderniza ar insemna sa se scufunde in materialitatea acestei lumi sa piarda sensul istoriei.

Exista astazi o lume care nu se mai considera lume crestina, ci lume secularizata si emancipata, care tinde sa elimine Biserica din societate. Omul considera ca nu mai are nevoie de Biserica, fiindca se poate mantui si prin cultura. Cultura are functie soteriologica. Dar cu totii trebuie sa stim ca fara Hristos si Biserica, lumea si omul nu are alta alternativa, decat nefiinta "Marelui Tot".                                                                              

Hristos nu ne-a lasat sa fim dominati de o viziune pesimista a istoriei, ci ne-a indemnat sa nu ne pierdem curajul, fiindca El a biruit lumea. Misiunea noastra nu este aceea de a ne orienta numai catre cer, uitand de pamant si nici numai catre pamant, uitand de cer, ci catre cerul si pamantul  nedespartit al imparatiei lui Dumnezeu.

In concluzie, trebuie afirmam ca sensul vietii noastre se descopera atunci cand ne descoperim radacinile noastre adanc infipte in realitatea treimica si cea cosmica.

http://www.crestinortodox.ro/religie/biserica-modernitatea-69303.html

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

eParerea saracului

Gheorghe Glodeanu trebuie sa plece imediat de la „Nord Liter…

Gheorghe Glodeanu trebuie sa plece imediat de la „Nord Literar”

In cadrul „Zilelor Maramuresului” s-a organizat, la Biblioteca Judeteana „Petre Dulfu” din Baia Mare o destul de inedita manifestare literara.Spun asta pentru ca datorita profesorului Gheorghe Glodeanu, om cu manifestari literar critice numai despre scriitorii raposati – ca acolo nu poate gresi in evaluarea valorii acestora, uitandu-se si la ce au scris altii despre acestia, in identificarea unui anume destin si drum literar al preopinentilor – ea a devenit una despre preamarirea scriitorilor sa... Citeste...

eSanatatea saracului

Desertul biblic care alungă durerile de …

Desertul biblic care alungă durerile de inimă, herpesul şi acneea

Se crede ca la Cina cea de Tina apostolii ar fi mancat Charoset, un desert constand intr-o combinatie de mere tocate marunt si nuci pisate, carora li se adauga stafide strivite, curmale, scortisoara si miere. Se pare ca acest desert, daca este consumat in mod regulat, poate alunga durerile de inima, ne scapa de calculii renali si biliari, ajuta glanda tiroida hipoactiva, ajuta la indepartarea petelor de pe piele, vindeca acneea, psoriazisul, herp... Citeste...